شنبه 1 اردیبهشت 1403
پول و سرمایه

آمار آزادسازی سهام عدالت استان‌ها بعد از مهلت تمدید اعلام شد

آمار آزادسازی سهام عدالت استان‌ها بعد از مهلت تمدید اعلام شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با اشاره به تمدید زمان آزادسازی سهام عدالت، گفت: اگر افراد این امکان را داشته باشد که چه سهام عدالت و چه سایر سهام ها را با دید بلندمدت در بورس سرمایه گذاری کنند به طور قطع استفاده بهتری نسبت به افرادی دارند که تنها نگاه روزانه و کوتاه مدت به بورس دارند.

علی صبوحی در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تمدید آزادسازی سهام عدالت تا 15 خرداد ماه، دارندگان سهام عدالت امکان انتخاب مدیریت مسقیم سهام خود را دارند، همچنین ذی نفعانی که اقدام به مدیریت مستقیم سهام خود نکنند، سهام آنها به شرکت سرمایه گذاری استانی منتقل می شود بنابراین اعلام هرگونه گزارش بعد از این تاریخ خواهد بود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه اعلام آمار آزادسازی سهام عدالت در هر استان احتمال دارد بر تصمیم ذی نفعان اثر بگذارد فعلا هیچ گزارشی مطرح نشده است.

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خود ذینفعان باید تصمیم به آزادسازی سهام عدالت خود بگیرند، گفت: در حال حاضر استان اصفهان 2 میلیون و 300 دارنده سهام عدالت شامل روستاییان و عشایر، خبرنگاران، طلاب، کارگران فصلی و ساختمانی، کارمندان و بازنشستگان دولت، کمیته امداد و بهزیستی و ... دارد.

 

وی توضیح داد: با توجه به سودآوری شرکت ها در بورس ارزش سهام آنها با افزایش و کاهش مواجه می شود، بنابراین اگر ذینفعان، مدیریت مستقیم سهام را انتخاب کنند می توانند ترکیب سهام عدالت خود را مشاهده کنند.

 

صبوحی افزود: افرادی که مدیریت مستقیم سهام خود انتخاب نمی کنند، کل سبد سهامی آنها به شرکت سرمایه گذاری استانی منتقل می شود و در عمل تنها سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی می شوند، بنابراین تنها افرادی که مدیریت مستقیم سهام را انتخاب می کنند ریز سهام و ارزش روزانه برای آنها در سامانه مشخص می شود.

وی درباره اینکه آیا مردم سهام خود را آزاد کنند یا خیر، توضیح داد: اگر افراد به دنبال سود در درازمدت باشند، سرمایه گذاری در بورس برای آنها نسبت به بقیه بازارها موفق تر خواهد بود.

 

مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه آزادسازی سهام عدالت در صورت نگاه بلندمدت در بورس به سود مردم خواهد بود، تاکید کرد: اگر افراد این امکان را داشته باشد که چه سهام عدالت و چه سایر سهام ها را با دید بلندمدت در بورس سرمایه گذاری کنند به طور قطع استفاده بهتری نسبت به افرادی دارند که تنها نگاه روزانه و کوتاه مدت به بورس دارند که با هر تغییر در شاخص بورس، در صف فروش قرار می گیرند.

 

وی درباره برخی گزارش ها مبنی بر اینکه افراد در آزادسازی سهام عدالت خود از طریق سامانه سهام عدالت با مشکل مواجه می شوند، گفت: اگر افراد آنتی ویروس و فیلترشکن بر روی سیستم و گوشی تلفن همراه خود داشته باشند، با ورود به سایت و پروسه آزادسازی سهام عدالت خود با مشکل مواجه می شود در غیر این صورت به راحتی می توانند سهام خود را آزاد کنند.

 

صبوحی با تاکید بر اینکه برای آزادسازی سهام عدالت نیازی به کد سجام نیست، اظهار کرد: در این مرحله افراد صرفا وارد می شوند و اطلاعات هویتی و شماره موبایل خود را می دهند و اکنون شرکت سپرده گذاری برای تمام افراد به صورت اتوماتیک کد سجام صادر کرده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید