شنبه 1 اردیبهشت 1403
فناوری اطلاعات

سختی‌های سوزاندن سیم‌کارت‌های به سرقت رفته برای کاربران همراه اول/ همراه اول برنامه‌ای برای حمایت از کاربران خود دارد؟

سختی‌های سوزاندن سیم‌کارت‌های به سرقت رفته برای کاربران همراه اول/ همراه اول برنامه‌ای برای حمایت از کاربران خود دارد؟

این روزها اخبار سرقت گوشی‌های موبایل در کشور بیشتر از قبل مخابره می شود و مشکلاتی هم برای مردم به وجود آورده است. سرقت موبایل به غیر از زیان مالی و روحی که برای مردم به همراه دارد یک خسارت دیگر هم دارد و آن هم از دست رفتن سیم کارت و احتمال سوءاستفاده از آن توسط فرد سارق و یا افراد دیگر است.

این روزها اخبار سرقت گوشی‌های موبایل در کشور بیشتر از قبل مخابره می شود و مشکلاتی هم برای مردم به وجود آورده است. سرقت موبایل به غیر از زیان مالی و روحی که برای مردم به همراه دارد یک خسارت دیگر هم دارد و آن هم از دست رفتن سیم کارت و احتمال سوءاستفاده از آن توسط فرد سارق و یا افراد دیگر است. در این میان تنها کاری که از دست فرد مالباخته بر می‌آید سوزاندن سیم کارت است. معمولا افرادی که با چنین اتفاقی روبه‌رو می‌شوند به یکی از نمایندگی‌های اپراتورهای تلفن همراه رجوع و با سوزاندن سیم‌کارت‌ خود تلاش می‌کنند از سوءاستفاده بیشتر سارقان جلوگیری کنند. اما گزارش‌های مردمی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از این است که اپراتور همراه اول برنامه خاصی برای چنین مواقعی ندارد و فرد مالباخته باید در اولین فرصت خود را به دفتر امور مشترکین همراه اول برساند و بعد از طی مراحل اداری سیم کارت از دست رفته خودش را بسوزاند.

به گزارش موج اقتصادی، یکی از کاربران توییتر در توییتی تجربه خودش را با دیگران به اشتراک گذاشته است. او در این توییت نوشته: «همراه اول یه چیز ][ داره، شما می‌خوای سیم‌کارت بسوزونی باید از تو اپلیکیشن همراه من بسوزونی اونم وقتی گوشی که سیم کارت همراه اول توشه دیگه دستت نیست چون دزد برده. تو سایت نمی‌شه، جور دیگه هم نمیشه.»

این البته تمام ماجرا نیست و داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که این فرد در توییت بعدی خودش توضیح می‌دهد که چگونه پشتیبانی همراه اول هم نتوانسته برای او کاری انجام دهد. او در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که از او خواسته تا با مرکز پشتیبانی همراه اول تماس بگیرد و از آنها بخواهد تا سیم کارتش را بسوزانند نوشته: «زنگ زدم. گفت صبح برو امور مشترکین. هرچی گفتم آقاا دزدیدن گوشی رو بسوزون سیم‌کارت رو غیر فعال کن. گفت نمی‌شه»

درست زمانی که فرد مالباخته شرایط مناسبی ندارد و تمام تلاش خودش را می‌کند تا شرایط را به نحوی مدیریت کند و از بروز مشکلات جدید جلوگیری کند، همراه اول به عنوان یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور، هیچ برنامه‌ای برای چنین شرایطی ندارد. ماجرا آنجایی جالب میشود که توییتر همراه اول توضیحی قانع کننده در این باره نداده و در زیر توییت این کاربر نوشته: «دوست عزیز، استفاده از همراه من با رمز ثابت در بروزرسانی‌های آتی امکان‌پذیر خواهد بود.»

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید