شنبه 1 اردیبهشت 1403
بازار

آغاز نصب آزمایشی کارتخوان هوشمندسازی یارانه نان در شهرستان مشهد

آغاز نصب آزمایشی کارتخوان هوشمندسازی یارانه نان در شهرستان مشهد

فرماندار شهرستان مشهد گفت: در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوان هوشمندسازی یارانه نان برای شهرستان مشهد تهیه شده و نصب این دستگاه‌ها در شهرهای کوچک استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

محسن داوری در خصوص انتشار اخباری مبنی بر شلوغی صف‌های برخی از نانوایی‌های مشهد و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت این موضوع اظهار کرد: صف‌های نانوایی شلوغ نشده است. نانوایی‌ها ادعا دارند که در پایان این ماه آرد کم آورده‌اند. ما نیز برای جلوگیری از شلوغی صف‌های نانوایی به بازار آرد تزریق کردیم تا کمبود نانوایی‌ها علی‌الحساب جبران شود.  

وی درباره سهمیه آرد نانویی‌ها در مشهد افزود: میزان سهمیه آرد از گذشته مشخص بوده و نانوایی‌ها ماهانه سهمیه مشخصی دریافت می‌کنند و تاکنون با این سهمیه مشکل خاصی در مشهد به‌ وجود نیامده است. در حال حاضر نیز هیچ اتفاقی نیفتاده و نانوایی‌ها باید سهمیه آرد خود را مدیریت نمایند تا بتوانند روزانه نان پخت کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۲ نوع آرد یارانه‌ای تعریف شده، عنوان کرد: سهیمه ماهانه نانوایی‌های نوع یک به سه قسمت تبدیل و هر ۱۰ روز یک بار به آن‌ها آرد داده می‌شود. معمولا در این نوع نانوایی‌ها مشکلی نداریم اما نانوایی‌های نوع ۲ که سهمیه ماهانه خود را یکجا دریافت می‌کنند، عموما مساله کسری آرد را بیان می‌کنند و به همین دلیل ممکن است بعضی از نانوایی‌ها شلوغ شده باشد. باید توجه داشت ضعف در مدیریت آرد توسط نانوایی‌ها صورت می‌گیرد.

داوری اضافه کرد: در مجموع سهیمه آرد هیچیک از نانوایی‌ها کاهش پیدا نکرده و هیچگونه کمبود آردی نیز وجود ندارد. بازرسی‌های طرح برکت ۲ استمرار داشته و به هر کسی که بر اساس پخت خود آرد بیشتری مصرف کند نیز سهمیه بیشتری می‌دهیم.  

وی درباره تاثیر ورود زائران به مشهد در دهه کرامت بر ذخیره آرد نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: ورود زائران تاثیر چندانی بر این موضوع نداشته زیرا همزمان با ورود زائران بسیاری از مردم در استان نیز جابه‌جا شدند.  

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید