پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
پول و سرمایه

کاهش زمان پرداخت وام ازدواج در گلستان

کاهش زمان پرداخت وام ازدواج در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از کاهش زمان پرداخت تسهیلات ازدواج در این استان به ۲ ماه خبر داد.

سیدمحمد دهنوی صبح امروز در خصوص لزوم تسریع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج اظهار کرد: روزهای گذشته جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار و موضوعات مختلفی در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از موارد مورد بحث، موضوع پرداخت تسهیلات ازدواج در کمترین زمان ممکن بود که تمامی بانک‌ها اعلام آمادگی کردند از تمام ظرفیت موجود برای تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج استفاده خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه در جلسه‌ شورای هماهنگی بانک‌های استان مقرر شد تمامی پرونده‌های تسهیلات ازدواج که مدت تشکیل پرونده از دو ماه بیشتر شده با سرعت تسهیلات مورد نظر به متقاضی پرداخت کنند، ادامه داد: همچنین مقرر شد تسهیلات ازدواجی که حدود دو ماه است در صف تشکیل پرونده است در کمترین زمان ممکن تشکیل پرونده و مسیر پرداخت برای آنها انجام شود.

دهنوی با تاکید بر اینکه در این جلسه مصوب شد که اعطای تسهیلات ازدواج در استان گلستان در کمتر از دو ماه انجام شود، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث و بررسی در این جلسه، آخرین وضعیت تسهیلات تبصره 18 در استان گلستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات تبصره 18 یکی از تسهیلات و موضوعات مهمی است که دولت در مسیر توسعه صنایع، ایجاد صنایع جدید و ایجاد اشتغال در دستور کار دارد، تصریح کرد: یک هزار میلیارد تومان سهم استان گلستان در تبصره 18 بوده که تاکنون 450 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 350 میلیارد تومان دیگر نیز توسط بانک‌ها تائید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه امید داریم این رقم تا پایان ماه جاری جذب شده و بتوانیم از سهمیه‌های جدید استفاده کنیم، اضافه کرد: همچنین به بانک‌ها تاکید شد، در صورتی که به هر دلیلی اعطای تسهیلات تبصره 18 به فردی امکان‌پذیر نیست و پرونده مورد تائید قرار نمی‌گیرد در کمترین زمان ممکن موضوع به صورت مکتوب پاسخ داده شود تا پروژه و متقاضی جایگزین معرفی شود.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید