چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
بازار

کمبودی در بازار نوشت‌افزار نداریم

کمبودی در بازار نوشت‌افزار نداریم

رییس اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار فروش اهواز با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ واحد صنفی به دلیل رکود بازار تقاضای ابطال پروانه کردند و تعطیل شدند، گفت: در سال جاری مدارس حضوری است اما باید از فعالیت دستفروشان جلوگیری شود.

فرید اسدی در خصوص وضعیت بازار دفاتر و نوشت‌افزار در اهواز در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: قیمت کاغذ دارای نوسان است و به دلیل اینکه با ارز آزاد وارد می‌شود، قیمت دفاتر مقداری افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بیشتر لوازم‌التحریر تولید داخل هستند و در حال حاضر کمبودی در بازار وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف اهواز با بیان اینکه ۲۴۰ واحد صنفی در اهواز و حاشیه آن مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: تمام دستفروش‌ها واحدهای غیرمجازی هستند که خیابان‌ها را نیز اشغال کرده‌اند. دفاتری که دستفروش‌ها می‌فروشند از نظر وزنی متفاوت است. مثلا دفتر ۸۰ برگی که از دستفروش خریداری می‌شود ممکن است ۸ برگ آن کمتر باشد.

اسدی ادامه داد: اگر مردم از واحدهای صنفی مجاز خریداری کنند حتی اگر تخلفاتی وجود داشته باشد و متقاضی به اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مراجعه و شکایت کند، قطعا با متخلفان برخورد قانونی می‌شود و در این زمینه تاکنون تخلفاتی از واحدهای صنفی مجاز گزارش نشده است اما در صورت مشاهده، با بدفروشی و یا گران‌فروشی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته در بازار کتاب و نوشت‌افزار تفاوت قیمت وجود دارد، عنوان کرد: دفاتر ۸۰ درصد و اقلام نوشت‌افزار ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است.

تعطیلی ۵۰ واحد صنفی در سال گذشته به دلیل رکود

رییس اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار فروش اهواز گفت: در دو سال گذشته به دلیل کرونا مدارس غیرحضوری بوده است و کرونا حدود ۹۵ درصد از واحدهای صنفی گروه ۲ را تعطیل کرد و به فروشنده‌ها ضرر مالی زیادی وارد شد. حتی زمانی که شرایط کرونا بهتر شد اما به دلیل اینکه مدارس غیرحضوری بود، مصرف نوشت‌افزار بسیار پایین آمد.

اسدی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ واحد صنفی به دلیل رکود بازار تقاضای ابطال پروانه کردند و تعطیل شدند، تصریح کرد: در سال جاری مدارس حضوری است اما باید از فعالیت دستفروشان جلوگیری شود. همچنین بعضی‌ها در مدارس دفاتر و نوشت‌افزار می‌فروشند و ما نمی‌توانیم با مدارس برخورد کنیم اما باید از این عمل اجتناب کنند تا به اصنافی که در دو سال گذشته به دلیل کرونا و تعطیلی مدارس بیکار شدند، کمک شود.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید