شنبه 1 اردیبهشت 1403
اقتصاد ایران

برخورد جدی با کاریابی های خارجی غیرمجاز

برخورد جدی با کاریابی های خارجی غیرمجاز

رییس هیات مدیره کاریابی های بین المللی ایران، اعزام نیروی کار به خارج را صنعتی ارزآور برای کشور دانست و از وزارت کار خواست تا نسبت به تشکیل کارگروه سیاستگذاری اعزام نیروی کار به خارج اقدام کند.

حسن کرباسی در یک نشست خبری با اشاره به موضوع اعزام نیروی کار به کشورهای دیگر اظهار کرد: در حال حاضر بحث اعزام نیرو صنعتی ارزشمند برای کسب درآمد است که توسط کشورهای جهان دنبال می شود.
وی افزود: حدود ۱۷۰ مرکز کاریابی خارجی در داخل کشور داریم که فعال هستند ولی تاکنون اقدامی برای برگزاری جلسات کارگروه سیاست گذاری اعزام نیروی کار صورت نگرفته و از وزارت کار به عنوان متولی سیاستگذاری برنامه های اعزام نیروی کار در دولت انتظار داریم که تشکیل کارگروه موردنظر را طبق مصوبه هیات وزیران در دستور کار قرار بدهد.
کرباسی ادامه داد: در حال حاضر اعزام نیروی کار در کل دنیا یک صنعت است و می تواند مزیتهای بسیاری هم به لحاظ ارزآوری برای کشور و هم صدور خدمات فنی مهندسی داشته باشد لذا ما نیاز داریم که تعامل بین بخش دولتی و بخش خصوصی در این حوزه ایجاد شود تا از مزایای این صنعت ارزشمند بهره کافی و لازم را ببریم.
رییس هیات مدیره کاریابی های بین المللی ایران افزود: ما تنها با چند کشور مشکل داریم ولی با کل دنیا مراوده داریم بنابراین از وزارت کار می خواهیم که کار گروهی فراجناحی متشکل از وزارت کار، وزارت امور خارجه ، بانک مرکزی و سایر دستگاه های ذیربط در این خصوص تشکیل شود تا کسانی که می توانند به این صنعت کمک کند، گردهم بیایند.
کرباسی یکی از مشکلات دفاتر کاریابی خارجی را عدم برخورد با مراکز غیر مجاز عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اتفاقات خوبی که انجمن با دستگاه‌های نظارتی داشته است توانستیم با مراکز متخلف غیر مجاز برخورد کنیم ولی طبق ماده ۱۱ آیین نامه، وزارت کار باید مقابله جدی و گسترده تری با مراکز غیرمجاز داشته باشد.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید