سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
نفت و انرژی

جزییات پرداختپاداش خوش مصرفی به همه مشترکان برق

جزییات پرداختپاداش خوش مصرفی به همه مشترکان برق

وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال ۱۴۰۲ طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که امسال همه مشترکان برق مشمول پاداش خوش مصرفی خواهند شد. این در حالی است که در سال گذشته این طرح به صورت محدود اجرایی شد.

علی‌اکبر محرابیان امروز در نشستی خبری با بیان این‌که در سال پیش رو این طرح به صورت سراسری اجرایی می‌شود و دو تفاوت عمده با سال قبل دارد، اظهار کرد: تفاوت اول این است که سال گذشته تنها به مشترکانی که زیر الگو مصرف داشتند، پاداش تعلق می‌گرفت اما امسال همه مشترکان مشمول پاداش صرفه‌جویی می‌شوند.

وی ادامه داد: به گونه‌ای که هر مشترکی در میزان مصرف خود نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد مشمول طرح پاداش صرفه‌جویی خواهد شد.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که مبلغ پاداش را تا ۲۰ برابر افزایش داده‌ایم اظهار کرد: تقریبا به طور متوسط قیمت فروش برق ۱۰۰ تومان است که در مناطق گرمسیری یک چهارم این قیمت محاسبه می‌شود و پاداش صرفه‌جویی تا ۲۰۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب پیش‌بینی شده است.

محرابیان با بیان این‌که در صرفه‌جویی که اتفاق می‌افتد می‌توانیم پاداش‌های قابل توجهی را به مشترکان بدهیم، ادامه داد: سال گذشته ۴۰ درصد مشترکان پاداش صرفه‌جویی دریافت کردند که معادل هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود.

وزیر نیرو با بیان این‌که الگوی مصرف در مناطق گرمسیری ۳۰۰۰ کیلووات ساعت است، گفت: اگر در این مناطق نسبت به سال گذشته یک کولر خاموش شود یک میلیون تومان و اگر دو کولر خاموش شود ۱.۵ میلیون تومان پاداش به مشترک داده خواهد شد ضمن این‌که در بسیاری از مناطق گرمسیری از کولرهایی با راندمان بسیار پایین استفاده می‌شود که با خاموش کردن آنها و یا جایگزینی آنها با کولرهایی با راندمان بالا می‌توان شاهد صرفه‌جویی‌های قابل توجهی بود.

وی ادامه داد: این دسته از مشترکان می‌توانند از پاداش صرفه‌جویی حداکثر بهره را ببرند البته ما معتقد هستیم که مردم با همکاری که مانند تابستان سال گذشته خواهند داشت امکان کاهش مصرف زیادی وجود دارد و می‌توانیم برق پایدار را برای همه مشترکان تامین کنیم و شاهد یک رضایت نسبی و خوب بین مردم باشیم.

به گفته محرابیان طرح پاداش سراسری مشترکان می‌تواند ۱۰۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی در پی داشته باشد و همه مردم از این پاداش استفاده کنند و برق پایدار نیز تامین شود.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید