جمعه 31 فروردین 1403
پول و سرمایه

وضعیت دارایکم درحال بررسی است

وضعیت دارایکم درحال بررسی است

یک فعال صنعت بیمه توضیحاتی را درمورد وضعیت صندوق دارایکم ارائه کرد.

موسی رضایی در نشست خبری با بیان اینکه بیمه البرز تا پایان سال به سمت هوشمندسازی هدایت می‌شود، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه این است که این صنعت دنبال تولید محصول جدید نبوده است. یکی از اقدامات بیمه البرز ایجاد محصول جدید در بیمه‌های زندگی بود. نام این محصول شوکا است و فرایندهای آن در بیمه مرکزی نهایی شده و هفته آینده به عنوان محصول جدید ابلاغ می‌شود. در بیمه‌نامه شوکا علاوه بر بیزینس نگرانی‌هایی از جنس حفظ محیط زیست وجود دارد.  درواقع شوکا نام گوزنی کوچک در جنگل‌های هیرکانی است.

وی درمورد چالش‌های موجود در بیمه‌های زندگی توضیح داد: بررسی‌ها نشان داد که طی دو سال اخیر ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی اخیر نزولی شده است. یکی از دلایل مشتری‌ها این بود که تورم به قدری محسوس است که در سال‌های اینده اعدادی که از سوی بیمه پیشنهاد می‌شود فاقد ارزش است. مشکل دیگر طولانی مدت بودن بیمه‌نامه‌های زندگی است.

مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: بنابراین سعی شد در طرح شوکا هم مدت زمان کوتاه‌تر می‌شود و هم اینکه بانک قرض‌الحسنه به عنوان شریک تجاری انتخاب شده و مشتری از این طریق تامین مالی می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه بیمه البرز بیمه‌گر ایران خودرو نیست، گفت: بیمه کارخانه و کارکنان ایران خودرو را در مناقصه برنده شدیم اما پس از بررسی آن را به بیمه پارسیان برگرداندیم.


وی ادامه داد: سندیکای بیمه‌گران توافق‌نامه‌ای نوشت که برای مناقصات بزرگ یک نرخ فنی استخراج شود اما این موضوع اجرایی نشد.

رضایی در پاسخ به سوال ایسنا درمورد اینکه با توجه به اینکه بخشی از پرتفوی دارایکم از سهام بیمه البرز تشکیل شده است، نظر این بیمه درمورد اینکه این صندوق همچنان زیر قیمت NAV معامله می‌شود چیست، پاسخ داد: درمورد این موضوع با بازارگردا دارایکم درحال مذاکره هستیم و شرایط صندوق درحال بررسی است. این موضوع قطعا بررسی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید