پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
فناوری اطلاعات

بهره‌برداری رسمی از اولین سایت 5G ایران آغاز شد/ ایرانسل دومین سایت نسل پنجم را در ساختمان مرکزی خود افتتاح می‌کند

بهره‌برداری رسمی از اولین سایت 5G ایران آغاز شد/ ایرانسل دومین سایت نسل پنجم را در ساختمان مرکزی خود افتتاح می‌کند

با بهره‌برداری از نخستین سایت 5G ایران توسط رئیس‌جمهوری، فناوری نسل پنجم تلفن همراه به صورت رسمی وارد ایران شد.

نخستین سایت 5G ایران، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، واقع در خیابان کارگر شمالی تهران راه‌اندازی شده است. 

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، امروز چهارشنبه اول مرداد 1399، در آیین افتتاح این سایت که در حاشیۀ جلسۀ هیأت دولت برگزار شد، با اعلام این موضوع به عنوان «یک خبر خوش»، راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه را «یک تحول بزرگ دیجیتال» دانست.

ایرانسل با هدف توسعۀ دولت همراه و ارتقای سطح کیفی دسترسی به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نخستین سایت نسل پنجم تلفن همراه (5G) ایران را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه‌اندازی کرده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیش از این نیز در شهریورماه 1396، نخستین آزمایش شبکۀ 5G در ایران را انجام داده و نمونه‌ای از شبکۀ کامل (End to End) نسل پنج، شامل هستۀ شبکه و رادیو را در حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش کرده بود.

در روزهای آینده، ایرانسل دومین سایت نسل پنجم را در ساختمان مرکزی خود و در هفته‌های پیش‌رو نیز سایت‌های بعدی 5G خود را با اولویت مراکز علمی، تحقیقاتی و نیز مراکز مهم شهری، راه‌اندازی خواهد کرد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید