پنجشنبه 30 فروردین 1403
پول و سرمایه

سلیمی: نظارت و مراقبت بیشتری بر بازار بورس انجام شود

 سلیمی: نظارت و مراقبت بیشتری بر بازار بورس انجام شود

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «عدم پاسداشت امر و نهی ولی اباحی گری سیاسی است» گفت: رهبری بارها با عبارات روشن مذاکره با آمریکا را نهی کردند اما متاسفانه بعضی حل المسائل کشور را مذاکره با دشمن می‌دانند.

علیرضا سلیمی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی  ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: غدیر یعنی بودن با ولی بودن به تنهایی کافی نیست غدیر یعنی دست دادن اما دست نکشیدن. غدیر نه یک برکه در جغرافیای خاص بلکه یک آبشخور در طول حیات است هر کس آن را نوشید طریقت یافت و هر کس بازماند گذر زمان برای همیشه ماند.  بسیاری بعد از غدیر دچار ارتداد سیاسی شدند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که غدیر یک عبرت است گفت: مرتدین سیاسی در اصل دچار اباحی گری شده بودند. این جریان خطرناک در صدر اسلام به دو صورت جلوه کرد. اباحی گری اعتقادی که هیچ امری شرعی را پاس نمی‌دارد و  شراب را حلال و  مال اندوزی را موجه و طایفه گری را مباح می‌دانستند. دوم اباحی گری سیاسی که عمده مشکل امروز و دیروز مسلمین را تشکیل می‌دهد. اجتهاد در مقابل نص، عدم پاسداشت امر و نهی ولی و غیره.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا گفت: مگر بارها رهبری معظم با عباراتی روشن از مذاکره با آمریکا نهی نکردند؟ متاسفانه برخی علنا و برخی در مجالس خصوصی حل المسائل کشور  را مذاکره با دشمن می دانند. اینان علیرغم تجربه تلخ برجام و سعدآباد و تلفن نابجا عبرت نگرفته و نمی‌گیرند. به صراحت می‌گفتند که یک روز تاخیر در اجرای برجام، ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به بار می‌آورد.

حجت الاسلام سلیمی ضمن انتقاد از دستاوردهای برجام گفت: عده‌ای می‌گفتند که درخت سیب و گلابی کاشته‌ایم  صبر کنید تا میوه بدهد میوه برجام اما، گرانی افسارگسیخته، دلار ۲۵ هزار تومانی، از دست رفتن صنعت  هسته‌ای، چرندی به نام اینستکس و اس.پی.وی، پراید ۹۵ میلیونی و تورم ۴۴ درصدی است.  اما خم به آبرو نمی‌آورند و علیرغم مشکلات چشم در چشم نمایندگان می‌گفتند که برجام افتخار تاریخ ایران بود.  

سلیمی خطاب به وزیر امور خارجه  گفت: شما به من گفتید که صادق و شجاع هستی.د پیشنهادم به آقای ظریف این است که صادقانه و با شجاعت لیست  خسارت‌های برجام به ملت را عرضه کند. یکی از ویژگی‌های اباحی گری سیاسی طایفه گری است. نگاهی به لیست بلند مدیران بیندازید آنها می‌گویند که هر که با ما است عصمت سیاسی دارد و هر که با ما نیست مستحق دوزخ است. آن آقا چون داماد وزیر   است میلیاردها تومان از صندوق ذخیره ارزی به اسم وام برداشت کرده است و آن خانم چون دختر وزیر است از هفت دولت آزاد است.

سلیمی در زمینه مال اندوزی گفت: چگونه فلان کسی که ۲۰ یا ۳۰ سال سمت مدیریتی داشته ثروت ۱۰۰ میلیاردی دارد مگر چقدر حقوق می‌گرفته است؟ از مسوولان می‌خواهم به صراحت لیست کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند را منتشر کنند. ۶۰ تن طلا نصیب چه کسی شد؟ وزارت ارشاد یارانه مطبوعات را به چه کسی می‌دهد؟

وی در پایان نطق خود در مورد بازار بورس ایران گفت: باید نظارت و مراقبت بیشتری از این بازار صورت بگیرد تا مشکلاتی که برای موسسات مالی پیش آمد برای بورس پیش نیاید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید