شنبه 1 اردیبهشت 1403
اقتصاد جهان

تتر چیست؟

 تتر چیست؟

ارز تتر یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال در جهان و سومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیتکوین و اتریوم به شمار می رود که این روزها حتی میانگین تراکنش های تتر از میانگین تراکنش های پی پال و بیتکوین هم بیشتر شده و در صدر جدول نقل و انتقالات ارز دیجیتال در جهان قرار گرفته است.

اگر با ارزهای دیجیتال آشنایی دارید احتمالا تاکنون نام ارز دیجیتال تتر به گوشتان خورده است. ارز تتر یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال در جهان و سومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیتکوین و اتریوم به شمار می رود که این روزها حتی میانگین تراکنش های تتر از میانگین تراکنش های پی پال و بیتکوین هم بیشتر شده و در صدر جدول نقل و انتقالات ارز دیجیتال در جهان قرار گرفته است.

تتر مشهورترین ارز دیجیتال ثابت در بازار ارزهای دیجیتال و یک توکن از ارز دیجیتال معروف بیتکوین می باشد که توسط شرکت تتر ارائه شده است. سرمایه گذاری روی انواع تتر همیشه بحث برانگیز بوده اما حتی با وجود اختلاف نظرهایی که در این مورد وجود دارد تتر همچنان محبوب ترین ارز دیجیتال ثابت در دنیاست و از زمانی که به شبکه OMG منتقل شده نه تنها باعث رونق این شبکه شده بلکه با رشد سریع و بی سابقه ای همراه بوده به طوری که ارزش بازار تتر از ابتدای امسال تاکنون  به میزان 255 درصد افزایش یافته.

دلیل انتقال ارز دیجیتال تتر به شبکه OMG چیست ؟

ارز دیجیتالی تتر ابتدا مثل بقیه ارزهای دیجیتالی روی شبکه بلاکچین ارز دیگر ارائه شد اما شرکت تتر دنبال راهکاری برای تراکنش های سریع تر و ارائه خدمات بهتر به کاربرانش بود. به همین دلیل تتر را روی شبکه های دیگری مثل بلاکچین اتریوم نیز توسعه داد اما با این حال روی شبکه اتریوم نیز تراکنش ها سرعت چندانی نداشت و باعث شد برای شرکت تتر هزینه بر باشد به همین دلیل انتقال تتر بر روی شبکه OMG مطرح شد.

شبکه OMG توانایی پردازش چند هزار تراکنش در ثانیه را دارد و همچنین باعث می شود تا زمان معاملات و هزینه های تراکنش کاربران کمتر شود. در واقع هدف از یکپارچه سازی بین شبکه OMG و تتر کاهش کارمزد تراکنش ها و افزایش سرعت هر تراکنش است. افزایش کارمزد اتریوم باعث شد تا مدیران تتر تصمیم بگیرند با انتقال این ارز دیجیتال به شبکه OMG عملکرد خود را بهبود ببخشند و این برای کل ارزهای تتر خوب بود.

توکن USDH Tetherتاکنون بزرگترین ارز ثابت در اکوسیستم ارز رمزنگاری شده به شمار می رود که به طور معمول بیش از 40 درصد کل معاملات ارزی را شامل می شود. علاوه بر این دسته بندی تراکنش های اتریوم در لایه های دوم راهکار خوبی از نظر مقیاس پذیری می باشد . معاملات تتر نیز درلایه های دوم قرار دارد. انتقال به شبکه OMG و استفاده از لایه دوم یکی از اولین پروژه های بزرگی است که باعث شده هزاران تراکنش تتر را بتوان تنها با یک سوم هزینه اتریوم پردازش کرد.

 

دلیل رشد سریع ارز دیجیتال تتر چیست؟

دلیل این رشد را می توان شرایط اقتصادی فعلی دانست. شمار افرادی که از ارزهای دیجیتال برای پرداخت های آنلاین خود استفاده می کنند رو به رشد است و می توان گفت که مردم به مرور زمان از روش های پرداخت سنتی دور می شوند و سودآوری و ثبات ارز دیجیتال تتر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. مردم دنبال گزینه هایی هستند که بتوان آن را جایگزین روش های پرداخت سنتی نمود. در حال حاضر دو سوم از کل USDT در اتریوم صرف می شود که سرعت شبکه را کاهش داده و استفاده از آن را هزینه بر می کند. هزینه های زیاد استفاده از اتریوم باعث شده تا تتر بخواهد بعضی از منابع خود را به شبکه سریع تری مثل OMG منتقل کند و از راه حل لایه 2 استفاده کند تا بتواند نقل و انتقالات سریع تر و بهینه تری داشته باشد.

کاربران زیادی در جهان از تتر برای دسترسی به دلار آمریکا استفاده می کنند. ارز تتر در ابتدا فقط یک ارز معمولی بود و اهمیت چندانی نداشت اما بعد از مدتی به عنوان یک پایه برای بسیاری از معاملات مطرح شد. یکی از دلایل محبوبیتش را می توان وابستگی اش به بانک های مرکزی کشورها و پشتوانه دلاری اش دانست. به همین دلیل می توان به ازای هر یک توکن ارز تتر یک دلار در حساب بانکی شرکت تتر داشت.

با تتر به راحتی می توان حتی بدون داشتن دلار و با کارمزد بسیار کمی دلار خرید و برای معاملات مختلفی به کار برد.

آیا ارز دیجیتال تتر با پشتوانه دلار آمریکا برای کاربران ایرانی با توجه به تحریم ها ارز امنی است؟

انواع تتر به عنوان رمزی شناخته می شوند که به علت پشتوانه دلاری و ثباتی که دارند برای صرافی‌ها نقدینگی فراهم می سازند و کسانی که بر روی ارز دیجیتال تتر سرمایه گذاری می کنند و معاملات خود را انجام می دهند می توانند به کمک این ارز نسبت به نوسانات بازار ریسک کمتری را متحمل شوند و به عبارتی پول بیشتری به دست آورند.

با اینکه پشتوانه تتر دلار آمریکاست اما برای کل تترهایی که در دنیا موجود است نمی توان گفت که پشتوانه اش دلار امریکاست زیرا تعداد تترهایی که در دنیا وجود دارد خیلی بیشتر از دارایی های شرکت تتر است! بسیاری از مدیران شرکت تتر را مدیران بیت فاینکس تشکیل می دهند و در سال 2018 به علت درگیری های حقوقی که این شرکت در کشورهای مختلف داشت حدود 851 میلیون دلار از دارایی های شرکت بیت فاینکس توسط دادگاه نیویورک مسدود شد و بعد از این جریان شرکت تتر 851 میلیون دلار به شرکت بیت فاینکس وام داد.

با اینکه تتر به اندازه بیتکوین معروف نیست اما در اکثر معاملات از آن استفاده می شود و برای ایرانی هایی که نیاز به دلار دارند نیز تتر گزینه بسیار خوبی برای بدست آوردن دلار است.

ارز دیجیتال تتر برای افرادی که می خواهند قرارداد ارزی ببندند نسبت به ارزهای دیگری مثل بیتکوین گزینه خیلی خوبی است. به عنوان مثال فردی که امسال میخواهد با یک توسعه دهنده وب قرار داد ببندد و برای کارمزد وی 20 بیتکوین در نظر گرفته تا دو سال بعد نمی تواند مطمئن باشد که بتواند 20 بیتکوین را تامین کند چرا که قیمت بیتکوین همواره در نوسان است اما ارز تتر به علت اینکه پشتوانه دلاری دارد برای قرارداد بستن گزینه بسیار خوبی است.

 

چند نوع ارز دیجیتال تتر وجود دارد؟

به طور کلی 3 نوع ارز تتر وجود دارد شامل ERC20 , TRC20 , OMNI  گرچه در عمل مثل هم هستند اما بهتر است وقتی میخواهید از USDT  استفاده کنید بدانید کدام نوع تتر را انتخاب میکنید. با انواع تتر می توان در بازار معاملاتی خرید و فروش انجام داد و به سود قابل توجهی دست یافت.

 

آیا راهی هست که بتوان با کمترین ریسک در بازار تتر به سود رسید؟

برای اینکه بتوان در بازار ارز دیجیتال سود خوبی بدست آورد باید ابتدا روش های معاملاتی و تکنیک های سرمایه گذاری در این بازار را بلد بود که این کار زمانبر است. برای اینکه بتوان با ریسک بسیار کمی سرمایه خود را در بازار پرسود ارز دیجیتال افزایش داد و بتوان برای مدت طولانی بدون اینکه سرمایه اولیه خود را از دست بدهید به سود قابل توجهی رسید باید بتوان بازار هدف را تحلیل کرد و قبل از ورود به این بازار مالی روش های سرمایه گذاری را فرا گرفت و از یک فرد مبتدی به یک فرد خبره تبدیل شد تا بتوان در این بازار مالی سرمایه خود را از دست نداد. افرادی که بدون دانش کافی وارد این بازار می شوند و روی ارزهای اشتباه سرمایه گذاری می کنند  سرمایه خود را از دست می دهند. ممکن است یک ارز طرفدار زیادی داشته باشد اما در آن زمان که میخواهید سرمایه گذاری کنید ارز دیگری با اینکه طرفدار کمتری دارد سودآوری بیشتری داشته باشد و دانستن این موضوع که کدام ارز در چه زمانی بیشترین سودآوری و کمترین ریسک را دارد نیازمند تجربه و تبحر در حوزه ارزهای دیجیتال است.

در حال حاضر سریع ترین راه برای فراگیری این دانش و آماده شدن برای ورود به دنیای معاملات ارزهای دیجیتال شرکت در دوره صفر تا صد سرمایه گذاری در بازار دیجیتال و بیتکوین و تهیه پکیج آموزشی ارز دیجیتال است. با تهیه پکیج آموزشی ارز دیجیتال می توانید تمامی نکات و مقدمات لازم برای کار با انواع ارزهای دیجیتال به ویژه انواع تتر را یاد بگیرید و با نحوه خرید و فروش و نگهداری این ارزها به طور کامل آشنا شده تا بتوانید قبل از سرمایه گذاری روی یک ارز سود و زیان خود را مشخص کنید و با اطمینان کامل روی ارز مورد نظر سرمایه گذاری کنید. در پکیج آموزشی ارز دیجیتال کلیه آموزش های لازم در مورد ارزهای دیجیتال، کار با صرافی ها، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال، نحوه محاسبه سود و زیان و ... ارائه شده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید