شنبه 1 اردیبهشت 1403
اقتصاد جهان

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به پاندمی کرونا چه بود؟

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به پاندمی کرونا چه بود؟

پاندمی کرونا موجب شده است تا بانک‌های مرکزی با پایین آوردن نرخ بهره خود برای جذب نقدینگی ارزش پول ملی خود را نیز کاهش دهند و ریزش ارزش پول ملی کشورها رفتار سرمایه‌گذاران را نیز تغییر داده و آینده بیت کوین را نیز دستخوش تغییر کرده است.

به گزارش موج اقتصادی، درچنین شرایطی که ترس از تورم وال‌استریت را فرا گرفته است، کارشناسان بر این باورند که سرمایه‌گذاران هر چه بیشتر به سمت بازار ارزهای دیجیتال حرکت خواهند کرد. در این میان درست است که پیش‌بینی کارشناسان مبی بر آینده ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین از 10 هزار دلار تا 1 میلیون دلار متغیر است اما نقطه اشتراک آنها این است که روند ارزهای دیجیتال صعودی خواهد بود.

 

ارزش بیت کوین در برابر دلار در سال جاری با وجود ریزشی که ارزهای دیجیتال در جریان فروش گسترده از اواخر فوریه تا ماه مارس مشاهده کردند، تاکنون 67 درصد افزایش یافته است.

 

زیرساخت‌های افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین طی چند هفته اخیر باعث شده است تا تنش‌های استراتژیک و سیاسی نتوانند منجر به سقوط آن شوند به طوری که با توئیت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مثبت شدن تست کرونا وی و همسرش، ارزش بیت کوین تنها 1.9 درصد ریخت و از 10 هزار و 678 دلار به 10 هزار 400 دلار در هر عدد رسید و این اتفاق در حالی افتاد که ارزش طلا نیز با اعلام این خبر 0.32 درصد افزایش یافت و هر اونس طلا وارد کانال هزار و 900 دلاری شد.

 

کارشناسان بر این باورند که ناامنی‌های سیاسی و به خصوص در حال حاضر نگرانی‌های انتخاباتی سرمایه‌گذاران را هرچه بیشتر به سمت سرمایه‌های امن هدایت می‌کند و افزایش قیمت طلا و کاهش ناچیز قیمت بیت کوین دلیل بر این ادعا است.

 

کارشناسان بر این باورند که اگر بیت کوین روند صعودی‌اش را ادامه دهد، می‌تواند تا پایان امسال به رقم 14 هزار دلار دست پیدا کند و با توجه به اطمینانی که سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال تاکنون از خود نشان داده‌اند کارشناسان بر این باورند که بیت کوین به احتمال زیاد روند صعودی‌اش را حفظ خواهد کرد.

در این میان بیت کوین بعد از ریزش 1.9 درصدی، توانست دوباره احیا شود و به قیمت 10 هزار و 721 دلار رسید. این اتفاق سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را به جهش خیره‌کننده آن بیشتر از قبل امیدوار کرده است و در این میان تنها بیت کوین نبوده است که توانست ارزش خود را حفظ کند بلکه هر عدد اتریوم نیز 352 دلار قیمت دارد و هرعدد لایت کوین نیز 46 دلار قیمت دارد و به گفته کارشناسان این ارزهای دیجیتال از شنبه این هفته استارت افزایش قیمت را زده‌اند و در هفته های آینده باید شاهد افزایش قیمت بیشتر آنها باشیم.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید