سه شنبه 28 فروردین 1403
پول و سرمایه

تقابل عرضه و تقاضا در نمادهای بنیادین / بورس در ادامه مثبت می‌شود؟

تقابل عرضه و تقاضا در نمادهای بنیادین / بورس در ادامه مثبت می‌شود؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه باعث روند نزولی شاخص کل شد اما تقاضا در کلیت بازار در حال افزایش است، بورس در ادامه مثبت می‌شود؟

بازار سهام در اولین روز زمستان در حالی کار خود را آغاز کرد که عرضه باعث ریزش شاخص کل شد اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات تقاضا بر عرضه غالب و روند بازار سهام مثبت شود، از طرفی با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن روندی صعودی دارد و این نشان از عملکرد بهتر نمادهای کوچک است.

در حالی که تمام متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه از جمله قیمت‌های جهانی، اخبار سیاسی مثبت و اتمام دوره اصلاحی نوید از روند صعودی بورس می‌دهند اما در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل بیش از 100 هزار واحد ریزش کرد که برخی از کارشناسان دلیل این ریزش را شایعات منتشر شده در فضای مجازی و برخی دوره استراحت بورس بعد از صعود 300 هزار واحدی دانستند.

 

 

از طرفی نوسان‌گیری بازارگردان‌ها از بازار سهام نیز دلیل دیگری برای نزولی شدن شاخص کل بازار سهام است اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بعد از رشد شاخص کل تا کانال یک میلیون و 400 هزار واحد بازار سهام به انتظار گزارشات ماهانه و کف‌سازی در همین محدود نوسان خواهد داشت و از اواسط دی ماه روند صعودی بورس آغاز خواهد شد.

از طرفی در جریان معاملات هفته گذشته و این هفته صندوق پالایشی یکم عملکرد به شدت بدی داشته و بسیاری از سهامداران نسبت به صندوق‌های دولتی بی‌اعتماد شدند.

 

 

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شستا، فارس و خودرو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فخوز و فملی بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سرمایه را داشتند.

به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات شاخص کل بازار سهام به رنج مثبت بازگردد.

 

منبع: تجارت نیوز

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید