سه شنبه 28 فروردین 1403
بازار

دلیل افزایش قیمت موز انحصار در واردات است

دلیل افزایش قیمت موز انحصار در واردات است

 مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی تولید مرکبات، کیوی، سیب و سایر اقلام میوه کمبودی در عرضه نداریم.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید مرکبات، کیوی، سیب و سایر اقلام میوه کمبودی در عرضه نداریم.

 

او افزود: تولید هندوانه جاسک و میناب به حدی بالاست که تا هفته‌ها بعد از شب یلدا همچنان این محصول در بازار موجود است.

 

دارایی نژاد ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه هندوانه، امسال اولین سالی بود که در بازار شب یلدا دچار نوسان قیمت نشدیم.

 

این مقام‌مسئول در واکنش به گرانی موز بیان کرد: با توجه به آنکه جلوی ثبت سفارش موز را گرفتند، قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی به ۳۰ هزار تومان رسیده است که این نرخ قابل قبول نیست.

 

این مقام مسئول ادامه داد: از ماه‌ها قبل اعلام کردیم که استمرار جلوگیری از ثبت سفارش موز و واردات انحصاری موجب شده است قیمت موز بالا برود، به همین خاطر در حال رایزنی هستیم که ثبت سفارش موز باز شود.

او با اشاره به اینکه نرخ فعلی موز در بازار قابل قبول نیست، بیان کرد: قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی باید به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد.

 

دارایی نژاد قیمت هر کیلو پرتقال شمال را ۷ تا ۱۰ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۹ تا ۱۲ هزار تومان، کیوی ۷ تا ۱۶ هزار تومان، خرمالو شمال ۵ تا ۸ هزار تومان، خرمالو شهریار ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، خرمالو کن ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۵ تا ۹ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۸ تا ۱۳ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۵ تا ۸ هزار تومان، خیار گلخانه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، انار دماوند ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان، انار کوهستان ۱۵ تا ۲۱ هزار تومان، نارنگی پیچ ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، نارنگی یافا ۱۰ هزار تا ۱۴ هزار تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان است.

 

جدول قیمت میوه

 

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به قیمت سایر میوه‌ها در میدان بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو لیموشیرین ۸ تا ۱۱ هزار تومان، گریپ فروت توسرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، گلابی شاه میوه ۱۸ تا ۳۰ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۷ تا ۳۰ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان و انگور شاهرودی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان است که با احتساب سود قانونی در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

 

جدول قیمت میوه

 

او از فراوانی صیفی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو بادمجان دلمه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان قلمی ۴ تا ۶ هزار تومان، بادمجان گلخانه ۵ تا ۷ هزار تومان، پیاز شیری ۵ تا ۷ هزار تومان، پیاز قرمز ۶ تا ۸ هزار تومان، پیاز زرد ۵ تا ۷ هزار تومان، سیب زمینی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۲۲ تا ۳۲ هزار تومان، فلفل تند ریز ۷ تا ۱۲ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار تومان، فلفل شیرین ۷ تا ۱۲ هزار تومان، گوجه فرنگی انباری ۴ تا ۷ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای ۶ تا ۹ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان و هویج ۵ تا ۷ هزار تومان است.

 

جدول قیمت صیفی جات

 

دارایی نژاد قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی را ۴ تا ۶ هزار تومان، کاهو رسمی را ۳ تا ۵ هزار تومان، کلم بروکلی را ۸ تا ۱۵ هزار تومان، کدوحلوایی را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز را ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، کلم قرمز را ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و کلم سفید را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

 

جدول قیمت سبزی

 

رئیس اتحادیه بارفروشان در پایان درباره آینده بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه پیش‌بینی می‌شود که التهاب خاصی در بازار رخ ندهد و اتحادیه خرده فروشی‌ها با اعمال نظارت بر مغازه‌های سطح شهر باید از گرانفروشی و سو استفاده احتمالی جلوگیری کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید