سه شنبه 28 فروردین 1403
اقتصاد ایران

اشتغالزایی و درآمد پایدار راهبرد اصلی طرح توسعه مشاغل خانگی است

اشتغالزایی و درآمد پایدار راهبرد اصلی طرح توسعه مشاغل خانگی است

فرماندار زرندیه گفت: اشتغالزایی و تامین درآمد پایدار راهبرد اصلی طرح توسعه مشاغل خانگی با تاکید بر شکوفایی هنر و خلاقیت هر چه بیشتر بویژه در میان بانوان است.

سیامک سلیمانی ﻓﺮﻣﺎﻧﺪاﺭ ﺯﺭﻧﺪﻳﻪ، بر ضرورت افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد شهرستان تاکید کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار منوط به اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به شبکه عرضه کالا در بازار خواهد بود و ﻃﺮﺡ ﻣﻠﻲ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻛﺎﺭ و ﺭﻓﻊ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺗﺴﻬﻴﻠﮕﺮﻱ ﺟﻬﺎﺩﺩاﻧﺸﮕﺎﻫﻲ در حال اجراست کمک خواهد کرد تا ضمن توانمندی صاحبان مشاغل خانگی، پروسه اتصال به شبکه بازار تسهیل و با توسعه رشته‌های نوین به معرفی ظرفیت‌های شهرستان و تبدیل آن به برندهای ملی پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه با ورود جهاددانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر، بستر توسعه طرح ﻣﻠﻲ ﺗﻮﺳﻌﻪ مشاغل خانگی فراهم خواهد شد، افزود: جهادانشگاهی کارنامه درخشانی در حوزه‌های گوناگون علمی، تحقیقاتی، دانش بنیان، اقتصادی و ... داشته است و قطعا توانمندی این نهاد انقلابی منجر به فراهم شدن بستر توسعه این طرح ملی خواهد شد.

فرماندار زرندیه تصریح کرد: تعامل بین بخشی دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار موضوع مهمی است که در این طرح دنبال می‌شود.

وی به ظرفیت بالای شهرستان زرندیه در حوزه صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: فعالیت شهرک‌های صنعتی مامونیه، زاویه و پرندک و نیز تعداد قابل توجه کارگاه‌های کوچک و بزرگ، ظرفیت بالای صنعتی و تولیدی این شهرستان در مجاورت پایتخت کشور را در کنار مزیت‌های کشاورزی رقم زده است که می‌تواند زمینه توسعه مشاغل خانگی را با بهره‌گیری از تجارب مدیران کارآفرین و خلاق که سرمایه‌گذاری‌های صنعتی بزرگی را در شهرستان ایجاد کردند، فراهم کند.

سلیمانی از اعلام آمادگی مجموعه شهرستان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: از هرگونه طرحی که منجر به تقویت اقتصاد خانوار شده و معیشت مردم را بهبود بخشد تمام قد حمایت خواهیم کرد و معتقدیم که طرح ملی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ به عنوان یک طرح زودبازده قطعا می‌تواند رفاه نسبی را با ایجاد فرصت اشتغال خانگی در بین خانواده‌ها ایجاد کند.

وی با اشاره به پتانسیل علمی و نگاه جهادی مجموعه جهاددانشگاهی گفت: از مجموعه جهاددانشگاهی انتظار می‌رود تا با پشتوانه علمی و تفکر جهادی خود به گونه‌ای عمل کند که با تسهیل‌گری در اجرای این طرح، بخش اعظمی از جامعه هدف تحت پوشش این طرح ملی قرار گیرند و از همه ظرفیت‌های مغفول شهرستان زرندیه در هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح بهره برداری شود.

 

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید