شنبه 1 اردیبهشت 1403
اقتصاد ایران

شفاف سازی وضعیت قراردادهای کارگران

شفاف سازی وضعیت قراردادهای کارگران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تکمیل سامانه جامع روابط کار از سوی وزیر کار را اقدامی مثبت در جهت شفاف سازی نوع قراردادهای کار و به سود جامعه کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: طرح هایی که در راستای حمایت از کارگران پیش‌بینی شده ادامه یابد.

فتح‌الله بیات با اشاره به اجرای طرح مشوق بیمه کارفرمایی در وزارت کار در خصوص یارانه بیمه کارگران مختص کارفرمایان که وزیر کار از تدوین آن خبر داده، اظهار کرد: این طرح می‌تواند نوعی طرح تشویقی باشد و انگیزه کارفرمایان را بالا ببرد.
وی ادامه داد: معتقدم که ارائه مشوق ها هم در بحث بیمه و هم مالیات لازم است تا کارآفرینان، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران بتوانند با انگیزه بالا به کار و تولید بپردازند.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: این طرح که وزیر کار از آن خبر داده می تواند طرح بسیار خوبی باشد و قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت به شرطی که نیروهای کار جدید را جذب و نیروهای باسابقه را حفظ کند و در عین حال معافیت های مالیاتی و بیمه‌ای به معنای واقعی اعمال شود.
بیات همچنین در رابطه با تکمیل سامانه جامع روابط کار گفت:این سامانه مزیت‌های فراوانی دارد و موجب انتفاع کارگران و کارفرمایان از خدمات آن می‌شود. کارفرمایان و کارگران موظف به ثبت نام و احراز هویت در سامانه هستند و با ثبت اطلاعات کارگران توسط کارفرمایان، قراردادهای کار شفاف سازی و ساماندهی می شود.
به گفته وی اگر این سامانه از سوی وزیر کار به طور کامل عملیاتی شود و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد، وضعیت قراردادهای کار و نوع آنها مشخص می شود.
این مقام مسئول کارگری اشاره ای هم به طرح ها و برنامه های عملیاتی شده در وزارت کار کرد و گفت:انتظار داریم طرح‌هایی که در وزارت کار به ثمر رسیده و برای آنها زحمت کشیده شده تعطیل نشود، به خصوص طرح هایی که در راستای حمایت از کارگران پیش‌بینی شده ادامه یابد و نقاط قوت آنها در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید