جمعه 7 اردیبهشت 1403
فناوری اطلاعات

افزایش بودجه وزارت ارتباطات ارتباطی به طرح صیانت ندارد

افزایش بودجه وزارت ارتباطات ارتباطی به طرح صیانت ندارد

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش 134 درصدی بودجه وزارت ارتباطات در لایحه بودجه 1401 توضیح داد: حدود 10 هزار میلیارد تومان از این بودجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داده شده که کار کاملا اساسی و ضروری است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش 134 درصدی بودجه وزارت ارتباطات در لایحه بودجه 1401 توضیح داد: حدود 10 هزار میلیارد تومان از این بودجه به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داده شده که کار کاملا اساسی و ضروری است. در شرایط فعلی برای کاهش هزینه‌ها، سرعت دادن به فعالیت‌ها و شفافیت امور باید مشکل ارتباطی را با سایر نقاط کشور حل کنیم و در این زمینه وزارت ارتباطات باید منابع داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه ارائه دلایل خود برای اختصاص بیشترین افزایش بودجه در لایحه بودجه سالانه به وزارت ارتباطات عنوان کرد: الان روستاها و مناطقی را داریم که در دسترسی به اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت به شدت مشکل دارند، این منابع می‌تواند کمک کند تا وزارت ارتباطات این امکان را فراهم کند.

قادری در ادامه با بیان اینکه نیاز وزارت ارتباطات خیلی بیشتر از این میزان تعیین شده در بودجه سالانه 1401 است، افزود: اما به هر حال این بودجه در نظر گرفته شده، می‌تواند بخشی از این مشکل را حل کند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت بحث اینترنت در کشور تاکید کرد: بحث ارتباطات و اینترنت آنقدر اهمیت پیدا کرده که از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است و خیلی از کارها بستگی به دسترسی به اطلاعات و ارتباطات دارد. این افزایش بودجه و اقدامات بعدی می‌تواند به تحقق انتظارت و توقعات مردم کمک کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود افرایش بودجه وزارت ارتباطات با طرح صیانت در مجلس و اجرایی شدن آن ارتباط دارد و این افزایش در واقع کمک به اجرای آن طرح است، گفت: این موضوع اصلا ارتباطی به طرح صیانت ندارد.

منبع: وب زوم

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید