جمعه 7 اردیبهشت 1403
اقتصاد جهان

صادرات کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا ۱۸ درصد کم شد

صادرات کره جنوبی به دلیل شیوع کرونا ۱۸ درصد کم شد

صادرات کره جنوبی در ده روز اول ماه آوریل ۱۸.۶ درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی کاهش یافت که درست برعکس روند ۲۰.۸ درصد صعود ده روز اول ماه مارس بود.

صادرات کره جنوبی در ده روز اول ماه آوریل کاهش یافت که دلیل آن اختلال در زنجیره های جهانی عرضه و سقوط تقاضا به خاطر بحران شیوع ویروس کرونا است.

 چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا اولین کشور بزرگ صادر کننده است که ارقام تجارت ماهانه خود را منتشر می کند.

 صادرات کره جنوبی در ده روز اول ماه آوریل 18.6 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی کاهش یافت که درست برعکس روند 20.8 درصد صعود ده روز اول ماه مارس بود. واردات در کره جنوبی هم 13 درصد پایین آمده در حالی که ماه گذشته 14.5 درصد افزایش داشت.

 صادرات کره جنوبی به چین بزرگترین شریک تجاری این کشور و محل آغاز شیوع ویروس کرونا 10.2 درصد پایین آمده، در حالی که صادرات آن به آمریکا و اتحادیه اروپا به ترتیب 3.4 درصد و 20.1 درصد کاهش یافته است.

 از نظر کالاهای صادراتی، فروش نیمه رساناها که بیشترین درآمد را برای کره دارد، 1.5 درصد کاهش یافته و صادرات محصولات پتروشیمی، قطعات خودرو و دستگاههای بی سیم به ترتیب 47.7، 31.8 و 23.1 درصد کم شده است.

 اطلاعات ماه مارس نشان داد با شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان، صادرات کره جتوبی کلا کاهش یافته است ولی از آنجایی که بیشتر مردم مجبور شده‌اند در خانه مانده و  از راه دور و از طریق کامپیوتر کار کنند، تقاضا برای ریزتراشه ها بالا رفته است.

 به گفته تحلیلگران، اقتصاد کره جنوبی که به شدت وابسته به صادرات ریزتراشه های کامپیوتر، گوشی های هوشمند، خودرو و کشتی است، به سمت یک رکود در نیمه اول سال جاری میلادی پیش می رود.

 تاثیرات مخرب شیوع ویروس کرونا به بسیاری کسب و کارها از خطوط هوایی گرفته تا تولید کارخانه‌ای و بخش‌های خدماتی راه یافته است.

 کیاموتورز اعلام کرد قصد دارد فعالیت خود را در سه کارخانه در کره جنوبی متوقف کند چون شیوع ویروس کرونا بر صادرات آن به اروپا و آمریکا تاثیر گذاشته است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید