جمعه 7 اردیبهشت 1403
اقتصاد ایران

حمایت ۶۰۰۰ میلیاردی برای ایجاد ۱۰۴ هزار شغل در ۱۰ ماه گذشته

حمایت ۶۰۰۰ میلیاردی برای ایجاد ۱۰۴ هزار شغل در ۱۰ ماه گذشته

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: از محل حمایت مالی صندوق و پرداخت تسهیلات ۱۰۴ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

نعمت الله رضایی درباره میزان تسهیلات پرداختی صندوق در ۱۰ ماه گذشته اظهار کرد: طی این مدت نزدیک به ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۳۷ هزار طرح اشتغالزا پرداخت کرده‌ایم که از محل حمایت صندوق ۱۰۴ هزار شغل ایجاد شده است.

وی درباره حمایت مالی صندوق از طرح‌های دانش بنیان گفت: طبعا باید دو موضوع دانش بنیان و اشتغال آفرین را در دستور کار قرار بدهیم. در بحث دانش بنیان به دلیل آنکه عمده  فعالیت ما در حوزه روستاها هستند و طرح‌های دانش بنیان و افرادی که ویژگی‌های دانش بنیانی دارند، در شهرهای بزرگ مستقرند، با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری طرحی تحت عنوان "مدار، مولد، دانش بنیان و اشتغال آفرین روستایی " را در دستور کار قرار دادیم که بتوانیم ۱۰۰۰  طرح را مورد حمایت قرار بدهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: در حال حاضر مباحث اولیه در این خصوص انجام گرفته و برخی طرح ها مشخص شده و در فرایند پرداخت قرار گرفته اند. در قالب این طرح اتفاقی که می‌افتد اثر طرح‌های دانش بنیان در روستاهاست. بحث نوفن و ایجاد روستاهای نوفن که دنبال می کنیم بخشی از آن از محل این کار انجام می شود.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید