جمعه 7 اردیبهشت 1403
پول و سرمایه

پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس تسهیل می‌شود

پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس تسهیل می‌شود

رییس سازمان بورس از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای تسهیل پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس خبر داد.

مجید عشقی امروز در  آیین افتتاحیه رویداد تامین مالی فینوتکس که همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است، ابراز امیدواری کرد که این رویداد باعث شود اکوسیستم فناوری و دانش‌بنیان کشور نقش واقعی خود را در فضای اقتصادی پیدا کند.

وی افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده اکوسیستم نوآوری بازار سرمایه است، چون می‌تواند سهم زیادی در توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی داشته باشد.

عشقی با اشاره به خدمات بورس به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در سال‌های گذشته برای تامین مالی شرکت‌ها و پذیرش آنها در بورس اقداماتی صورت گرفته و درحال حاضر ۷۰ شرکت در فرابورس پذیرفته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه علی رغم اقدامات انجام شده برای پذیرش دانش بنیان ها در بورس موانعی برای آنها ایجاد شده اظهار کرد: تاکنون ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بورس سختگیرانه بوده در حالی که شرکت‌های دانش بنیان در اکثر مواقع برای پذیرش در بورس از نام برده عنوان دانش بنیان برای شرکت خود صرف نظر می کردند چرا که شرکت‌های غیر دانش بنیان با سهولت بیشتری به بورس وارد می شدند ولی دانش بنیان ها باید از موانع زیاد عبور می کردند.

رئیس سازمان بورس گفت: برای رفع این چالش‌ها تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت علمی به منظور ایجاد تغییرات در دستورالعمل پذیرش دانش‌بنیان‌ها در بورس منعقد کردیم. 

به گفته وی، پیشنهاد نهایی در این زمینه به‌زودی به هیات امنا ارائه می‌شود.

عشقی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم تا از توانمندی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در بازار سرمایه بهره‌مند شویم، گفت: با این رویکرد می‌توان انتظار داشت در سال جاری تجهیزات و منابع جدیدی در بازار سرمایه داشته باشیم، به گونه‌ای که سرمایه آن در دسترس شرکت‌ها قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری طرح‌های تامین مالی از کیفیت لازم برخوردار شوند، اظهار کرد: برای پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط در بورس تغییراتی را اعمال کردیم تا این شرکت‌ها با سهولت بیشتری وارد بورس شوند .

به گفته عشقی، تاکنون پنج تا ۶ شرکت در بازار SMEها وارد شده‌اند.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید