جمعه 7 اردیبهشت 1403
اقتصاد ایران

موفق‌ترین صاحبان مشاغل فارغ‌التحصیل کدام دانشگاه هستند؟

موفق‌ترین صاحبان مشاغل فارغ‌التحصیل کدام دانشگاه هستند؟

هر دانشگاهی شهرت و موفقیت‌های آکادمیک خود را دارد اما آیا دانشگاهی وجود دارد که صاحبان کسب و کار بیشتری نسبت به سایرین به جامعه ارائه دهد؟

به نقل از اپن، محققان دریافتند که اکثر بنیان‌گذاران کسب و کار از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از ۱۱ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، یک شرکت راه‌اندازی کرده‌اند با این حال، یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای بنیان‌گذاران آینده‌نگر کسب و کار، دانشگاه آکسفورد است.

برای بررسی این موضوع، کارشناسان وام‌های کسب و کار بریتانیا (money.co.uk)، صفحات فارغ‌التحصیلان را در لینکدین برای هر دانشگاه تجزیه و تحلیل کردند تا دریابند چه تعداد فارغ‌التحصیل به‌عنوان بنیان‌گذاران شرکت فهرست شده‌اند تا مشخص کنند کدام دانشگاه بیشترین صاحبان کسب و کار را ارائه کرده است همچنین اشاره کردند که چگونه حضور در یک دانشگاه خاص می‌تواند آینده شغلی را تطبیق دهد.

۱۲ دانشگاه از ۲۰ دانشگاه برتر برای صاحبان مشاغل آینده در لندن واقع شده‌اند

در حالی که دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) یکی از برترین دانشگاه‌ها برای صاحبان مشاغل بالقوه با ۲۹هزار و ۷۶۷ فارغ‌التحصیل است که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کردند اما دانشگاه آکسفورد نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای صاحبان مشاغل بالقوه با ۲۷هزار و ۳۰۰ نفر  از مجموع  ۲۷۸هزار و ۹۸۸ فارغ‌التحصیل است که آنان نیز کسب و کار خود را ایجاد کردند.

۱۸ درصد از دانشجویانی که در آکسفورد در رشته بازرگانی تحصیل کرده‌اند، شرکت راه‌اندازی کردند که بالاترین میزان در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که در این حوزه تحصیل کرده‌اند. البته محققان شکی ندارند که بیشترین درصد صاحبان مشاغل در این تحقیق از دانشگاه‌های لندن بودند.

موفق‌ترین صاحبان مشاغل فارغ‌التحصیل کدام دانشگاه هستند؟

۳۸ درصد استارت آپ‌های دانشجویی در دانشگاه‌های لندن تاسیس شده‌اند

دانشگاه‌های لندن برای بنیان‌گذاران آینده کسب‌وکار بهترین‌ها هستند، به‌طوری‌که ۱۲ دانشگاه از ۲۰ دانشگاه برتر در  پایتخت بریتانیا قرار دارند.

لندن با ۳۸ درصد استارت‌آپ‌های دانشجویی که در دانشگاه‌های لندن تاسیس شده‌اند، بزرگترین مرکز فعالیت‌های استارت‌آپ در بریتانیاست، جایی که حداقل ۱۰ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر لندن، کسب‌وکار خود را تشکیل می‌دهند.

دانشجویان موفق برای این حرفه چه موضوعاتی را مطالعه می‌کنند؟

تجارت تنها مسیر کارآفرینی نیست زیرا اقتصاد محبوب‌ترین موضوع دانشگاهی برای صاحبان مشاغل جدید از دانشگاه آکسفورد است با ۸۷۰۵ صاحب کسب‌وکار که در این حوزه تحصیل می‌کنند. بازاریابی محبوب‌ترین موضوع برای کارآفرینان در این دانشگاه بود و ۱۹۳۶ بنیان‌گذار کسب و کار در حال مطالعه این موضوع بودند. سایر مدارک موفق شامل مطالعات بازرگانی (۱۹۰۱ دانشجو) و مطالعات ارتباطات جمعی و رسانه‌ها (۹۸۷ دانشجو) است.

در میان تمام دانشگاه‌های مورد مطالعه، دانشگاه هنر لندن، بیشترین دانشجویان بازاریابی را داشت که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کردند و پس از آن دانشگاه کمبریج، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن و دانشگاه متروپولیتن لندن قرار گرفتند.

دانشگاه هارپر آدامز، بدترین دانشگاه برای بنیان‌گذاران کسب‌وکار جدید محسوب می‌شود، به‌طوری‌که تنها ۲۸۹ نفر از ۱۱هزار و ۸۲۹ فارغ‌التحصیل فهرست شده آن‌ها مشغول ایجاد یک شرکت هستند.

کارآفرینان هنگام راه‌اندازی کسب و کار خود باید چه عواملی را در نظر بگیرند؟

محققان خاطرنشان کردند که بلندپروازی و عزم از ویژگی‌های کلیدی برای ایجاد کسب و کار است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه تحصیلات برای ایجاد مهارت‌ها، دانش و فرصت‌های شبکه‌ای بالقوه برای کارآفرینان بالقوه بسیار مهم است.

آیا سودی در ایده وجود دارد؟

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد هنگام راه‌اندازی کسب و کار مرتکب می شوند، دست کم گرفتن هزینه‌های آن است. شما می‌خواهید مطمئن شوید، هر کاری که انجام می‌دهید در نهایت سودآور خواهد بود و نمی‌خواهید بدهکار شوید، بنابراین باید هزینه‌های راه‌اندازی، هزینه‌های تامین، حسابداری، حقوقی و بیمه، میزان مالیاتی که می‌پردازید و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

آیا مردم برای ایده شما هزینه خواهند کرد؟

آیا عموم مردم با چشم‌انداز کسب و کار شما موافق خواهند بود؟ باید بررسی کنید که آیا می‌توانید از یک شبکه یا گروه گسترده‌تر طرح خود را آزمایش کنید.

موفق‌ترین صاحبان مشاغل فارغ‌التحصیل کدام دانشگاه هستند؟

چگونه یک کسب و کار راه‌اندازی کنیم

سه گزینه اصلی برای ساختار کسب و کار شما، زمانی که آن را راه‌اندازی می‌کنید وجود دارد که شامل تاجر انحصاری، مشارکت یا شرکت محدود است.

شما همچنین باید بیمه، مجوزها، حساب بانکی تجاری و به‌طور بالقوه حتی حقوق را در نظر بگیرید. همه این‌ها در هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار شما نقش دارند، بنابراین باید همه زمینه‌ها را به‌طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید کسب‌وکارتان می‌تواند موفق شود.

چگونه می‌توان بررسی کرد که آیا یک ایده تجاری قانونی است؟

قوانین و مقررات خاص صنعت را هنگام شروع کسب و کار خود بررسی کنید به عنوان مثال، اگر قصد دارید در بخش مواد غذایی کار کنید، ممکن است به مجوز خاصی نیاز داشته باشید. علاوه بر این، اگر قصد دارید محصولات خود را  به مصرف‌کنندگان بفروشید، قوانین سختگیرانه‌ای در برخی موارد وجود دارد.

اگر مطمئن نیستید که ایده کسب‌وکارتان قانونی است، تحقیق دقیقی انجام دهید و قوانین دولتی مرتبط با منطقه را بررسی کنید تا دریابید که آیا کسب‌وکارهای دیگری نیز کارهای مشابهی را انجام می‌دهند یا خیر.

شما به ترکیب مناسبی از دانش، نگرش و اخلاق کاری نیاز دارید

جیمز اندروز، کارشناس وام‌های تجاری، در مورد عواملی که باید قبل از شروع یک تجارت در نظر گرفته شود، اظهار کرد: برای راه‌اندازی کسب و کار خود، به ترکیب مناسبی از دانش، نگرش و اخلاق کاری نیاز دارید اما به نظر می‌رسد دانشگاه انتخابی شما و موضوعی که مطالعه می‌کنید نیز از عوامل تاثیرگذار باشند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که دانشگاه‌های زیادی آموزش استثنایی و فرصت‌های شبکه‌ای بالقوه ارائه می‌دهند اما برخی از دانشگاه‌ها مولفه‌های ضروری برای ایجاد بنیان‌گذاران کسب‌وکار را دارند.

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید