شنبه 29 اردیبهشت 1403
فناوری اطلاعات

شوخی ایلان ماسک خشم کاربران توییتر را برانگیخت

شوخی ایلان ماسک خشم کاربران توییتر را برانگیخت

اعلام خبر محدودیت موقت توییتر برای مشاهده محتوای این شبکه اجتماعی، اعتراض کاربران را به همراه داشته است؛ تا جایی که طی شبانه‌روز گذشته شبکه‌های اجتماعی رقیب توییتر مانند «بلواسکای» هجوم شدید کاربران تازه به سوی خدمات خود را شاهد بودند؛ موضوعی که باعث از دسترس خارج شدن موقت برخی از آن‌ها شد و حالا برخی کاربران، کار توییتر را «تمام‌شده» می‌دانند.

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار توییتی گفت از این پس کاربران حساب‌های تایید شده تا ۶ هزار توییت، کاربران تایید نشده ۶۰۰ توییت و کاربران تازه‌وارد تایید نشده تنها قادر به مشاهده ۳۰۰ توییت در روز خواهند بود.

 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا،او با تاکید بر موقت بودن این محدودیت، دلیل آن را استخراج داده‌های این شبکه اجتماعی توسط شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف عنوان کرد. با گذشت چند ساعت از انتشار توییت اولیه، ماسک در دو به‌روزرسانی مختلف این محدودیت‌ها برای کاربران تایید شده، تایید نشده و تازه‌وارد به ترتیب به ۱۰ هزار، هزار و ۵۰۰ توییت در روز افزایش داده است.

 

انتشار این خبر موجب واکنش شدید کاربران توییتر شد، تا جایی به گفته ایلان ماسک، توییت او درباره محدودیت مشاهده توییت‌ها رکورد تعداد نمایش توییت در این شبکه اجتماعی را شکست. برخی کاربران حالا توییتر را «تمام‌شده» می‌دانند.

 

طی شبانه‌روز گذشته شبکه‌های اجتماعی رقیب توییتر مانند «بلواسکای» هجوم شدید کاربران تازه به سوی خدمات خود را شاهد بودند؛ موضوعی که باعث از دسترس خارج شدن موقت برخی از آن‌ها شد.

 

چند روز قبل از این رویداد، توییتر امکان مشاهده توییت‌ها در فضای وب و بدون نیاز به داشتن حساب کاربری را محدود کرده بود. پیش از آن کاربران اینترنت می‌توانستند محتوای توییت‌ها را صرفا با مراجعه به لینک آن‌ها مشاهده کنند. حالا اما دیگر این امکان صرفا در صورت ورود به حساب کاربری توییتر امکان‌پذیر است.

 

از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک، تغییرات مدیریتی مختلفی بر این شبکه اجتماعی اعمال شده است. یکی از مهم‌ترین این تغییرها افزایش سرسام‌آور هزینه اشتراک دسترسی به واسط برنامه‌نویسی (API) این سایت بوده است.

 

برخی کارشناسان دلیل استخراج داده‌های توییتر به شیوه‌ای به جز واسط برنامه‌نویسی را گران شدن دسترسی به این ابزار عنوان کرده‌اند.

 

با وجود حواشی متعددی که توییتر در ماه‌های گذشته شاهد آن بوده است، هنوز رقیب جدی‌ای که کاربران بتوانند با آسودگی خیال در آن فعالیت کننده وجود ندارد. گفته می‌شود اینستاگرام مشغول ساخت محصولی شبیه به شبکه اجتماعی توییتر است، اما این پروژه هنوز به طور عمومی منتشر نشده است و مشخص نیست چقدر مورد استقبال قرار بگیرد.

 

بلواسکای به عنوان جدی‌ترین رقیب توییتر که توسط جک دورسی، موسس و مدیر سابق این شرکت تاسیس شده نیز هنوز ویژگی‌های لازم برای رقابت با این شبکه اجتماعی را ندارد.

 

دورسی ساعاتی پیش در واکنش به اعمال محدودیت مشاهده توییت‌ها در حساب توییتر خود گفت مدیریت این شرکت دشوار است. او با حمایت از تیم فعلی توییتر نوشت نقد به تصمیمات این مجموعه از راه دور آسان است و تاکید کرد که اطمینان دارد هدف از این اقدامات، در نهایت «رشد توییتر» است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید