سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
نفت و انرژی

تا چهار سال آینده اقتصاد هند با رشد استارتاپ‌ها بزرگتر از اقتصاد آلمان و ژاپن می‌شود

تا چهار سال آینده اقتصاد هند با رشد استارتاپ‌ها  بزرگتر از اقتصاد آلمان و ژاپن می‌شود

بر اساس پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) مبنی بر رشد شش درصدی تولید ناخالص داخلی هند در سال 2023 با توجه به روند رو به رشد استارتاپ‌ها در این کشور، تنها در چهار سال آینده انتظار می‌رود اقتصاد هند بزرگتر از اقتصاد آلمان یا ژاپن شود

گزارش تحلیلی تارنمای خبری Tagesschau آلمان در خصوص رشد استارت آپ ها در هند و تبدیل شدن این کشور به یک ابرقدرت اقتصادی منتشر شد که طبق این گزارش براساس پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) مبنی بر رشد 6 درصدی تولید ناخالص داخلی هند در سال 2023 و همزمان رکود اقتصادی برای آلمان تنها در چهار سال آینده انتظار می رود اقتصاد هند بزرگتر از اقتصاد آلمان یا ژاپن گردد.

 

به گزارش سیتنا، آخرین ارقام تجاری که سریکانث ردی به تیم خود ارائه می دهد، در معرض دید هستند. این جوان 29 ساله اهل حیدرآباد در جنوب هند، استارت آپ Hala Mobility را تأسیس کرد. شرکتی که بر تحرک پایدار تمرکز دارد و اسکوترهای برقی را به مشتریان و مردان تحویل می دهد. در عرض سه سال، او حدود یک میلیون دلار از سرمایه‌های سرمایه‌گذار جمع‌آوری کرد و اکنون تقریباً 80 کارمند را استخدام کرده است.

 

ردی در ایتالیا و اسپانیا تحصیل کرد و دکترای خود را در مادرید گرفت. او برای چند سال به عنوان یک متخصص داده با درآمد خوب در پایتخت اسپانیا کار کرد. سپس تصمیم آگاهانه گرفت که به کشور خود بازگردد. ردی می‌گوید:"با کارم میتوانستم زندگی بی دغدغه ای در اروپا داشته باشم. اما آنچه من واقعاً می خواستم ایجاد تغییر بود. می خواستم چیزی ایجاد کنم که یک مشکل بزرگ را حل کند."

 

دولت در مراکز نوآوری سرمایه گذاری می‌کند

او می‌گوید که در هند شرایط شروع برای اینکار آماده است. در حال حاضر تقریباً هیچ اقتصاد ملی به اندازه اقتصاد هند در حال رشد نیست. بر اساس پیش‌بینی OECD، تولید ناخالص داخلی هند در سال 2023 حدود 6 درصد رشد خواهد کرد. در مقایسه، OECD برای آلمان یک اقتصاد راکد را پیش بینی می‌کند در نتیجه تنها در چهار سال آینده، انتظار می رود اقتصاد هند بزرگتر از اقتصاد آلمان یا ژاپن گردد.

 

شهرهای بزرگتر به ویژه محرک های رشد هستند، مانند کلان شهر حیدرآباد در جنوب هند. دولت میلیون‌ها یورو در صندوق‌های تحقیقاتی در مراکز نوآوری مانند"T-Hub" سرمایه‌گذاری می‌کند که می‌گوید بزرگترین در نوع خود در جهان است. در حال حاضر حدود 350 استارت آپ دفتر خود را در اینجا دارند و تقریباً دو برابر تعداد آنها در آنجا قرار گرفته اند . آنتونی آنیش،مدیر عامل"T-Hub" می‌گوید: "به زودی بیش از 1000 شرکت خواهند داشت" ایده‌ها و اختراعاتی از اینجا می‌آیند که به نفع همه هندی‌ها خواهد بود.

 

اختلاف زیاد بین شهرها و روستاها

البته وعده‌ها در درجه اول باید معطوف به جمعیت ساکن در روستاها باشدکه شامل حدود دو سوم کل مردم است. روستای صیداپور در 200 کیلومتری حیدرآباد واقع شده است. بهاراتی کومار 38 ساله است و به ندرت شهر خود را ترک کرده است. او می‌گوید: در چند دهه گذشته هیچ چیز اینجا تغییر نکرده است حتی قولهای سیاستمداران به ما !

 

خانواده او دو گاو و یک شالیزار دارند. او هر از گاهی در یک بازار هفتگی محلی میوه می فروشد. با معادل حدود 150 یورو در ماه، آنها باید امرار معاش کنند. کومار میگوید: ما در روستاها احساس رها شدگی می‌کنیم. ما چیزی در مورد پیشرفت فناوری یا شرایط زندگی بهتر متوجه نمی‌شویم.

 

راه حل ها برای روستایی‌ها

سریکانت ردی، کارآفرین جوان، می خواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد. پسر بهاراتی کومار برای او در شرکت به عنوان مکانیک کار می‌کند. تنوع راه حل هایی در آینده که به نفع جمعیت روستایی نیز باشد، مهم است.

 

ردی می‌گوید: شرایط عمومی زندگی در شهرها باید بهبود یابد و حتی مردم روستاهای کوچک باید بتوانند رویاهای خود را محقق کنند. هنوز یک شکاف بزرگ وجود دارد که باید برطرف شود. مرکز نوآوری دولتی"T-Hub" نیز می خواهد این کار را انجام دهد.

 

به گفته آنتونی آنیش، بسیاری از کارآفرینان جوان در حال حاضر به چالش های موجود در مناطق روستایی رسیدگی می‌کنند. آنیش می‌گوید: شرکت‌هایی که مثلاً با فناوری کشاورزی و پایداری سروکار دارند، روی مشکلاتی که خارج از شهرها به وجود می‌آیند کار می‌کنند. انرژی زیادی برای تولید راه حل هایی برای روستاییان هند صرف می‌شود.

 

در هر صورت، در حیدرآباد اهداف بزرگی برای ایده‌ها و فناوریهای پیشرو وجود دارد. مرکز نوآوری درحال حاضر توسط دو ساختمان درحال گسترش است. درپنج سال آینده، به جای 1000 استارت آپ، فضایی برای 20000 استارت آپ وجود خواهد داشت. ردی می‌گوید: دیری نمی‌گذرد که ما در حیدرآباد به عنوان دره سیلیکون هند در نظرگرفته می‌شویم. نه تنها اقتصاد در هند رو به رشد است، بلکه اعتماد به نفس زیادی در حال رشد است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید