جمعه 7 اردیبهشت 1403
اقتصاد جهان

پاندمی کرونا فهرست ده میلیاردر جوان فوربز را دگرگون کرد

پاندمی کرونا فهرست ده میلیاردر جوان فوربز را دگرگون کرد

از بین 2095 میلیاردر دنیا تنها سن 10 تن از آنها زیر 30 سال است؛ 10 نفری که در سراسر کره زمین یعنی از آمریکا گرفته تا ژاپن پراکنده شده‌اند.

علی‌رغم بسته شدن بازارهای مالی بزرگ دنیا و رکود اقتصادی‌ای که در کشورها حاکم شده است، پاندمی کرونا توانست سه میلیاردر جوان را به فهرست ده میلیاردر زیر 30 سال فوربز وارد کند. یکی از این اشخاص که 29 سال سن دارد، پدرو دو گدوی بوئنو نام دارد. او که پس از درگذشت پدرش تمام ثروت وی را به ارث برد، طی پاندمی کرونا و با رشد سه برابری سهام یکی از کمپانی‌های آزمایشگاهی برزیل، ثروت خود را به 1.1 میلیارد دلار افزایش داد.

 

به گزارش موج اقتصادی، ظهور پدیده کرونا نه تنها بسیاری از کشورها را با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه کرده بلکه چرخه اقتصادی خیلی از کشورها را از کار انداخته است. در این بین برخی از کشورها هستند که طی پاندمی کرونا توانستند رشد اقتصادی خوبی را به ثبت برسانند و در این بین افراد زیادی نیز توانستند با استفاده از پاندمی پول‌های هنگفتی به جیب بزنند. از بین آنها می‌توان به لیزا دراکسلمایر 29 ساله و الیزابت فرت ونگر 28 ساله اشاره کرد.

 

از بین 10 میلیاردر جوان فوربز تنها سه تن از آنها میلیاردرهای خودساخته هستند؛ ایوان اشپیگل مدیرعامل و بنیان گذار استپ، جان کاللیسون بنیان گذار استارت‌آپ پرداخت سهام و کایلی جنر طراح لوازم آرایش سه فرد خودساخته این فهرست هستند و ثروتمندترین میلیاردر جوان فوربز نیز با ثروتی بالغ بر 3.2 میلیارد دلار، پاتریک کولیسون نام دارد.

 

به جز سه نفر نام برده شده هفت نفر دیگر این فهرست ثروت خود را به ارث برده‌اند؛ جاناتان کوک 28 ساله پس از درگذشت پدر خود، غول املاک ژاپن، در سال 2018 به فهرست 10 میلیاردر جوان فوربز راه پیدا کرد و آلکساندر آندرسن 23 ساله نیز به دلیل مشارکت در سهام شرکتی که پدرش اداره می‌کند در این سن به فهرست میلیاردرهای جوان فوربز راه پیدا کرده است.

 

در فهرست 10 میلیاردر جوان فوربز که براساس رده سنی رتبه‌بندی شده است، کایلی جنر با 22 سال سن در رتبه اول این فهرست قرار گرفته است؛ کایلی کریستن جنر، زاده ۱۰ اوت ۱۹۹۷ مدل، هنرپیشه، کارآفرین و فعال شبکه‌های اجتماعی اهل ایالات متحده آمریکا است و ثروت وی براساس آخرین آمارها 1.1 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

الکساندرا اندرسن با 23 سال سن دومین میلیاردر جوان این فهرست است؛ الکساندرا گملمسهاگ اندرسن یک بازرگان زن اهل کشور نروژ است. وی در سن ۱۹ سالگی به عنوان جوانترین میلیاردر دنیا در سال ۲۰۱۶ شناخته شد و برای سومین سال پی در پی در فهرست مجله فوربز رده نخست را به خود اختصاص داد. در مارس ۲۰۱۹ اندرسن جایگاه دومین میلیاردر جوان را با سرمایه خالص ۱٫۴ میلیارد دلار آمریکا از آن خود کرد و در حال حاضر با ثروتی بالغ بر 1.1 میلیارد دلار هنوز در این جایگاه ایستاده است. کسرینا اندرسون خواهر الکساندرا با 24 سال سن سومین میلیاردر جوان فوربز است.

 

گوستاو مگنر 26 ساله با ثروتی بالغ بر 2.3 میلیارد دلار چهارمین فرد ثروتمند در فهرست فوربز است. وی مالک بیش از نیمی از یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده ماهی قزل‌آلا در دنیا است و پس از او الیزابت فرت ونگر با 28 سال سن و ثروتی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار در جایگاه پنجم قرار گرفته است؛ پدر وی، هوبرت بوردا، که دیگر یک میلیاردر نیست 37.4 درصد از سهام شرکت رسانه آلمانی خانواده را به فورت ونگر و برادر بزرگترش یعقوب داده است.

 

جاناتان کوک با 28 سال سن ششمین میلیاردر جوان این فهرست است که ثروت وی 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ وی به همراه برادرش در سال 2018 سهام یکی از کمپانی‌های توسعه دهنده املاک ژاپن را به ارث بردند. گفتنی است که ارزش سهام این کمپانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 18 درصد کاهش یافته است.

 

جان کولیسون با 29 سال سن ثروتمندترین میلیاردر جوان فوربز است که ثروت وی 3.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

هشتمین میلیاردر جوان فوربز نیز ایوان اشپیگل است. وی که کارآفرین اینترنتی آمریکایی است مؤسس و مدیر عامل شرکت چندملیتی فناوری و رسانه اجتماعی اسنپ است؛ شرکتی که همراه با بابی مورفی و رجی براون و در حالی که دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند ایجاد کردند.

 

درو دو گدوی بوئنو با 29 سال سن نهمین میلیاردر جوان فوربز است که ثروت وی 1.1 میلیارد دلار تخمین زده شده است و سرانجام دهمین میلیاردر جوان فوربز لیزا دراکسلمایر نام دارد. وی که 29 سال سن دارد با ثروتی بالغ بر 1 میلیارد دلار به این جایگاه رسیده است

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید