جمعه 7 اردیبهشت 1403
اقتصاد جهان

پردرآمدترین مشاغل دنیا را بشناسید

پردرآمدترین مشاغل دنیا را بشناسید

طبق آخرین برآوردها مشاغل مرتبط به مراقبت‌های بهداشتی همچنان در دسته پردرآمدترین مشاغل دنیا و متخصصان بیهوشی پردرآمدترین آنها هستند؛ مشاغل مرتبط به این حوزه توانسته‌اند ده جایگاه برتر پردرآمدترین‌ها را به خود اختصاص دهند.

طبق آخرین برآوردها مشاغل مرتبط به مراقبت‌های بهداشتی همچنان در دسته پردرآمدترین مشاغل دنیا و متخصصان بیهوشی پردرآمدترین آنها هستند؛ مشاغل مرتبط به این حوزه توانسته‌اند ده جایگاه برتر پردرآمدترین‌ها را به خود اختصاص دهند.

 

به گزارش «موج اقتصادی»، متخصصان بیهوشی بیشترین دستمزد را در دنیا می‌گیرند و در این میان 7 کشور هستند که بهشت متخصصان بیهوشی به حساب می‌آیند به طوری که درآمد این افراد در این کشورها سر به فلک می‌کشد. رتبه نخست این فهرست به کشور سوئیس تعلق می‌گیرد به طوری که میانگین دستمزد متخصصان بیهوشی در این کشور سالانه 574 هزار دلار تخمین زده شده است.

 

پس از سوئیس، آمریکا با میانگین دستمزد 392 هزار دلار در جایگاه دوم قرار گرفته و آلمان نیز از جمله دیگر کشورهایی است که میانگین دستمزد متخصصان بیهوشی در آن به نسبت بالا است؛ به طوری که این افراد در این کشور به طور میانگین سالانه 360 هزار دلار دستمزد می‌گیرند. در ادامه نیز رتبه چهارم این فهرست به کشور فرانسه اختصاص داده شده است و متخصصان بیهوشی در آن سالانه 306 هزار و 500 دلار درآمد دارند. رتبه پنجم، ششم و هفتم نیز به ترتیب به کشورهای کانادا، هلند و انگلیس اختصاص داده شده است؛ جایی که متخصصان بیهوشی سالانه به ترتیب 270، 150 و 132 هزار دلار درآمد دارند.

 

با این وجود مشاغل حوزه پزشکی در عین درآمدزا بودن، پرهزینه هم هستند. همان‌طور که براساس آخرین برآوردها، تحصیل در رشته پزشکی در مقطع کارشناسی در یکی از کالج‌های آمریکا سالانه بین 250 تا 330 هزار دلار هزینه دارد و این رشته‌ها علاوه بر هزینه بر بودن نیاز به وقت زیادی و فعالیت در این حوزه‌ها نیاز به مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر دارند.

 

در مقابل مشاغل پردرآمدی که نیاز به صرف زمان طولانی دارند، مهندسی نفت قرار گرفته است. شغلی که با داشتن مدرک کارشناسی نیز می‌توان در آن مشغول به کار شد. میانگین درآمد مهندسان نفت در آمریکا سالانه بین 101 تا 118 هزار دلار تخمین زده شده است و این مهندسان در کشورهایی نظیر کانادا سالانه 58 تا 60 هزار دلار درآمد دارند. در کشورهای نفت‌خیزی نظیر نیجریه این افراد می‌توانند سالانه تا 37 هزار دلار درآمد داشته باشند. از دیگر کشورهایی که مهندسان نفت در آن ها درآمد هنگفتی به دست می‌آوردند، می‌توان به کشورهای نفت‌خیز عربی اشاره کرد؛ به طوری که در عربستان سعودی این افراد می‌توانند سالانه تا 63 هزار دلار درآمد داشته باشند.

 

خلبانی دیگر شغل در دنیا است که نیاز ضروری به مدرک دانشگاهی ندارد. در حالی که برخی شرکت‌های هواپیمایی، خلبانانی با مدرک لیسانس استخدام می‌کنند، برخی دیگر نیز دوره‌های مهارت‌آموزی برای خلبانان در نظر می‌گیرند؛ یکی از کشورهایی که خلبانان در آنجا به نسبت دستمزد بالایی دارند، کشور آمریکا است؛ به طوری که این افراد سالانه در این کشور 146 هزار دلار پول در می‌آورند. در این بین اما چین کشوری است که درآمد خلبانان در آن نسبت با سایر کشورهای دنیا بسیار بالاتر است؛ به طوری که خلبانان در این کشور سالانه 300 هزار دلار درآمد دارند. پس از چین اما خلبانان در دو کشور هلند و فرانسه بیشترین درآمد را دارند؛ به طوری که درآمد این افراد در این کشورها به ترتیب سالانه 245 و 235 هزار دلار تخمین زده شده است.

 

خلبانان آمریکا اما با وجود درآمد 146 هزار دلاری نتوانسته‌اند به جمع ده کشور برتر این فهرست راه پیدا کنند چرا که پس از فرانسه، چهارمین کشور این فهرست یعنی ایرلند سالانه 225 هزار دلار به خلبانان خود دستمزد می‌دهد و کانادا نیز که پنجمین کشور این فهرست است سالانه 225 هزار دلار به خلبانان خود حقوق می‌دهد. ششمین و هفتمین کشورهای این فهرست که قطر و آلمان هستند به ترتیب 220 و 213 هزار دلار به خلبانان خود می‌پردازند و در جایگاه هشتم، نهم و دهم این فهرست سه کشور سوئیس، امارات متحده عربی و انگلیس به ترتیب 211 و 200 و 180 هزار دلار به خلبانان خود حقوق می‌دهند.

 

به طور کلی و بدون در نظر گرفتن زمان لازم برای مشغول شدن در یک حوزه کاری، پس از متخصصان بیهوشی، جراحان دومین شغل پردرآمد در دنیا را دارند به طوری که افراد مشغول در این حوزه به طور میانگین در آمریکا سالانه 255 هزار دلار درآمد دارند. این افراد در کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا و یا هلند نیز درآمد به نسبت بالایی دارند به طوری که میانگین درآمد آنها در این کشورها سالانه 271، 140 و 117 هزار دلار تخمین زده شده است.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید