جمعه 7 اردیبهشت 1403
اقتصاد جهان

هزینه تحصیل در گران‌ترین دانشگاه‌های دنیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در گران‌ترین دانشگاه‌های دنیا چقدر است؟

شهریه دانشگاه در ایالت متحده در بالاترین سطح در نسبت با سایر کشورهای دنیا قرار دارد و متوسط ​​هزینه تحصیل در این کشور برای یک دانشجوی کارشناسی در کالج خصوصی طی چند سال گذشته سالانه 35 هزار دلار تخمین زده شده است و تقریبا ده دانشگاه گران قیمت دنیا نیز در آمریکا قرار گرفته است.

شهریه دانشگاه در ایالت متحده در بالاترین سطح در نسبت با سایر کشورهای دنیا قرار دارد و متوسط ​​هزینه تحصیل در این کشور برای یک دانشجوی کارشناسی در کالج خصوصی طی چند سال گذشته سالانه 35 هزار دلار تخمین زده شده است و تقریبا ده دانشگاه گران قیمت دنیا نیز در آمریکا قرار گرفته است.

 

10 کالج هاروی ماد

دهمین دانشگاه گران‌قیمت دنیا کالج هاروی ماد است که یک کالج در ایالات متحده آمریکا است و در کالیفرنیا واقع شده‌است؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه در سال‌های 2019- 2020 سالانه 57 هزار و 401 دلار تخمین زده شده است و از فارغ التحصیلان برجسته هاروی ماد می‌توان به فضانوردان ناسا استنلی لاو و جورج پینکی نلسون و همچنین دونالد چمبرلین اشاره کرد.

 

9 کالج فراکلین و مارشال

نهمین کالج گران قیمت دنیا نیز در امریکا و اینبار در پنسلوانیا واقع شده است و نام آن کالج فراکلین و مارشال است که یک کالج خصوصی هنرهای لیبرال است؛ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه سالانه 57 هزار و 624 دلار تخمین زده شده است و از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه می توان به ریچارد پلرلر، مدیر عامل اچ بی او و ریچارد دیک وینترز نویسنده اشاره کرد.

 

8 دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو اما هشتمین دانشگاه گران قیمت دنیا است که در ایالت ایلینوی آمریکا واقع شده است و نام این دانشگاه درطول تاریخ همواره با داشتن 98 برنده جایزه نوبل همراه بوده است؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 57 هزار و 954 دلار تخمین زده شده است.

 

7 دانشگاه ترینیتی

هفتمین دانشگاه این فهرست اما دانشگاه ترینیتی است که جزء ۷ دانشگاه تاریخی بریتانیا و جمهوری ایرلند به حساب می‌آید و هم چنین قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه جمهوری ایرلند است و از لحاظ علمی این دانشگاه تقسیم می‌شود به سه دانشکده که شامل ۲۴ مدرسه هستند و در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد؛ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 57 هزار و 991 دلار تخمین زده شده است.

 

6 کالج رید

کالج رید که یک کالج هنرهای لیبرال است در رتبه ششم این فهرست قرار گرفته است این کالج به شکل خصوصی و مستقل به ریاست کولین دایور اداره می‌شود. این کالج که در سال ۱۹۰۸ میلادی ایجاد شده است در پورتلند، اورگن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. از افراد مشهوری که در این کالج تحصیل کرده‌اند می‌توان به امیلیو پوچی، لری سنگر و گری اسنایدر اشاره کرد؛ هزینه تحصیل در این کالج طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 58 هزار و 440 دلار تخمین زده شده است.

 

5 دانشگاه بوستون

پنجمین دانشگاه گران قیمت این فهرست دانشگاه بوستون ایالت ماساچوست آمریکا است، این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که به دلیل برنامه های دو و میدانی اش در دنیا بهترین شناخته می شود و تعداد زیادی از ورزشکاران سطح بالا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 58 هزار 485 دلار تخمین زده شده است.

 

4 دانشگاه آمهرست

دانشگاه آمهرست یکی دیگر از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا است که در ماساچوست واقع شده‌است و در این فهرست جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است، این دانشگاه که در سال 1821 تاسیس شده است سابقه پرورش افرادی نظیر رئیس جمهور سابق آمریکا کالوین کولیج را در کارنامه خود دارد؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 58 هزار و 640 دلار تخمین زده شده است.

 

3 دانشگاه کلمبیا

سومین دانشگاه گران قیمت دنیا که هزینه تحصیل در آن سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 59 هزار و 416 دلار تخمین زده شده است دانشگاه کلمبیا است؛ دانشگاه کلمبیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان است و این دانشگاه در حال حاضر پس از دانشگاه پرینستون و هاروارد سومین دانشگاه برتر آمریکا می باشد. آخرین رتبه بندی شانگهای نیز این دانشگاه را بالاتر از دانشگاه آکسفورد و در رتبه ی هفتم جهان قرار داده است.

 

2 دانشگاه تافتس

دانشگاه تافتس که دومین دانشگاه این فهرست است یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا بوده و در ماساچوست واقع شده است. پیر امیدیار مؤسس شرکت ای بی و ناصر طالب‌زاده پزشک ایرانی از دانش‌آموختگان دانشگاه تافتس هستند؛ هزینه تحصیل در این دانشگاه طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 59 هزار و 599 دلار تخمین زده شده است.

 

1 دانشگاه واسر

اولین و گران‌ترین دانشگاه دنیا اما دانشگاه واسر است که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های زنانه در تاریخ آمریکا بوده و در ایالت نیویورک واقع شده است؛ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه طی سال‌های 2019- 2020 نزدیک به 59 هزار و 887 دلار تخمین زده شده است.

 

 

 

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید